Gentle Teaching

 

kwal-van-leven

 

Als we met Gentle Teaching werken, is het onvermijdelijk dat we af en toe voor een dilemma staan. Het is goed om deze dilemma's en de manier waarop we daarmee zijn omgegaan met elkaar te delen. 

Gentle Teaching kan ons nu niet helpen

 

Op de vraag aan een team wat zij van Gentle Teaching vinden geven ze aan dat het een prima methodiek is. Alleen op dit moment hebben ze er niet zoveel aan.

Een aantal jongeren met een licht verstandelijke beperking is behoorlijk aan het puberen en zoekt (in de woorden van het team) continu de grens op. Bijvoorbeeld: Muziek of gamespellen hard aanzetten na 10.30,  te laat thuis komen, pesterijen naar elkaar, taken in huis niet uitvoeren en als je er wat van zegt krijg je een grote mond en je kan nooit eens consequenties stellen. Want dat is niet gentle.

Het dilemma van het team is hoe je de jongeren kan leren beter voor zichzelf te zorgen en rekening te houden met anderen, als ze zich verzetten tegen de regels die je daarvoor hanteert of deze aan hun laars lappen?

Copyright © 2013  Gentle Teaching Netherlands